Mereka Yang Ku Sayang

Thursday 21 April 2011

Masak2

Hujung minggu lepas kami mmg x plan nak g jejln mn2.... lepak2 n golek2 kt umah jer. Biasanya weekend jer aku akan masak yg special ckit dr hari bekerja. Bila abg irfan dah mula pndai mkn macam2 aku selalu tanyakan dia, apa yg dia nk mkn n aku akan cuba masakkn utk dia. Bila difikirkan aku ni bukannya pandai msk pn, ms sebelum kahwin mmg aku x pndai msk. Kalau nk mkn pe2 aku request jer dr kakak n mak. Diaorang yg msk kn. Aku ni main order jer laaa... Smpi la aku kahwin, sib baik en hubby x cerewet bab2 mkn ni. Apa aku msk, dia mkn tnpa bnyk soal. Tp bila hari2 goreng telur,  goreng ikan, goreng nasi, aku pn naik jemu + kesian kt en hubby.

Slps dr itu lah aku mula belajar msk... skrng ni alhamdulillah, aku dh blh msk laa yg special2 skt laa..kira graf up la skt.. hehehe... kalau setakat nak ajak kwn2 mkn utk brthday abg irfan aku blh msk lg...kira ok laaa.... Lagipun abg irfan mmg suka mkn nasi yg ada perisa n color2 ni...dia mmg suka kalau aku msk nasi ayam... brtambah2....

Last weekend abg irfan request aku mskkan ikan keli goreng brlada... huhuhu, aku mana pernah goreng ikan keli,nk buat brlada plak. Abg irfan pandai mkn ikan keli ni bila bbysitter dia selalu msk kn, kdg2 ikan keli msk tempoyak, msk brlada...uish, aku mn la pndai buat semua tu. Tp bila dia minta, aku cuba la buatkan. Ohoo, pegang ikan keli nk siang pn kena pakai plastik...geli mak... dua hari berturut2 abg irfan nk mkn ikan keli goreng brlada...aku ikutkan jer...


sabtu -1st time mencuba - ladanya trkurang

ahad-2nd time- dah ok, rs pn ok...

menu tambahan - ikan bakar/percik

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...