Mereka Yang Ku Sayang

Friday 22 April 2011

Bila Ummi Tak Sihat....

Hari ni penghulu segala hari, JUMAAT dan penghujung minggu bekerja. Bagi mereka2 yang bekerja dan mempunyai fmly mcm aku ni hari ni lah yang dinanti2...coz esoknya dah mula cuti n blh brsama anak2, en hubby, golek2 dgn dia org, msk makanan kesukaan mereka, menjanjikan satu kepuasan.

Dari malam tadi lagi aku dah mula rasa tak sedap badan. Bgn 2-3 pagi ke tandas, tak tau kenapa. salah makan ke?....x pernah mcm ni. Lesunya usah cerita la, x larat sgt2... tp kugagahkan juga dtg pejabat. Malam nanti aku kena bertugas dikaunter tiker utk show student, gantikan kwn yg anaknya x sihat. Tapi aku plak yg duk seram sejuk dr pg, brstoking, berselimut (dgn shawl), berjaket.... apala yg x kena dgn aku ni. Nikmat makan pn dah tak terasa, tak blh nak makan dah. Masa sihat semua benda aku makan...dlm keadaan mcm ni barulah kita bersyukur dgn nikmat yang Allah berikan semasa sihat.

Tel bbysitter tak jadi bertugas mlm nanti. Ambil si kecik n abg mcm biasa. Tp rasa x sedap hati bila kita mcm ni. Hati ni duk asyik tringatkan anak2 n en hubby. Siapa yg nk jaga mereka, msk utk mereka, kemas rumah. Semua x kena. Bila mereka x sihat kita blh bgn mlm2 jaga mereka, tapi bila kita x sihat sapa yg nak jaga mereka. 

Alahai hati seorg ibu ni, bila kita sakit, hati asyik memikirkan mereka2 jer.....   


"Ya Allah Ya Tuhanku, sihatkanlah keluarga ku.....aminnn'.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...