Mereka Yang Ku Sayang

Thursday 3 March 2011

Stok EBM

Sudah agak lama x update psl stok EBM utk bby Zarif. Aku masih lagi meneruskan aktivitiku, iaitu mengumpul stok EBM bnyk2 dlm meneruskan penyusuan sepenuhnya bby Zarif sehingga 2 tahun. Amin.
Hasil dari pembacaan ku di dalam blog2 yg berkaitan penyusuan ibu, pengetahuanku makin bertambah. Bila tgk blog izzahazfar.blogspot.com dan farahfarhan sarakids, semangatku makin membara untuk meneruskan perjuanganku ini.Terima kasih buat mereka di atas info dan panduan yg sgt berguna ini.

Alhamdulillah, setakat ini stok EBM bby Zarif sudah bertambah dan blh cover balik yg telah dibuang tempoh hari. Sesi pump di siang hari ( di pejabat) kadang2 smpi 17oz....bersyukur sgt2. Tetapi, utk sesi mlm, jumlah susu yg aku dpt makin brkurang....aku pn hairan...may b sebab keadaan aku yg pump dlm keadaan mengantuk menurunkan hasil yg diperolehi. Betul lah kt pakar2 dlm bidang penyusuan ibu ni, emosi kita mempengaruhi hasil susu yg di pump. Bila aku pump di pejabat, sambil fikirkan bby Zarif @ tgk gambar2nya, susu yg aku pump mmg laju keluar.

Semalam -2 mac 2011, inilah hasil susu yg ku pump sepanjang hari di pejabat.


Alhamdulillah, rezeki bby Zarif
Sesi pagi (10.00 - 10.30am), tgh hr (2.30-3.00pm) sesi ptg (5.00-5.30pm)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...