Mereka Yang Ku Sayang

Monday 7 March 2011

Aktiviti @ weekend (sabtu-5/03/2011)

Hujung minggu yg br brlalu ada beberapa aktiviti yg kami join sama-sama utk mengeratkan silaturahim di antara pnduduk di kaw ku. Kebetulan surau As Syakirin, mengadakan majlis sambutan Mauludul Rasul dan mereka mengadakan cukur jambul beramai-ramai. Sebenarnya bby Zarif telah pn kami buat majlisnya secara kecil-kecilan di kampung. Tapi utk majlis ni aku masuk juga coz aku pk masa ni lah kita nk kenal2 dgn jiran2, sementelah hari2 biasa sibuk bekerja. Bila en hubby bg green light, aku daftarkn nama bby Zarif. Kami cuma perlu sediakan bunga pahar dan alat2 utk cukur jambul. (aku cuma sediakan gunting dan air)Actually, aku pn x pernah buat sambutan cukur jambul mcm ni...

Pagi2 sabtu tu, en hubby n abg Irfan turun dlu untk prarakan mengeliling kawasan sekitar. Menteri Besar Selangor yg merasmikan majlis tu.Lebih kurang pukul 9am n hubby telefon menyuruhku bersiap2 kerana may b majlis akan brlangsung awal. Aku kejutkan bby Zarif yg syok tido coz mlm nya duk brjaga.... mndikan dia n en hubby balik amik kami.

Lebih kurang 12 org bby yg akan cukur jambul trmasuk bby Zarif. Alhamdulillah, majlis brjalan lancar dan bby zarif pn ok jer sepanjng majlis tu brlangsung. Lega sgt2....

Ok lah, kita layan gambar je lah....

bunga pahar mereka yg join mjls ni
bunga kami pnye..beli jer,x smpt nk buat..hehehe
gunting jambul
-sama-
huhu..nmpk kn diriku yg besau itu..
muncung mulut nya...
bby zarif muncung lg...
rileks jer atuk gunting rmbut ye...
bratur keliling pkck2 marhaban
abg irfan muka letih
risau aku,..pk cik ni x nmpk sgt nk gnting rmbut bby zarif

umi n bby zarif

k.a.m.i
abah n abg bg2 kan bunga telur
brsama mk cik marhaban-prasan x color bj aku sama...huhuhu (mk cik ni bbysitter abg irfan yg lama)
pk cik2 marhaban


***seronok sgt2...blik rumah tiga2 heroku pengsan smpi ke ptg....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...