Mereka Yang Ku Sayang

Monday 21 February 2011

My Breastfeeding Plan....

Fully breastfeeding utk bby Zarif adalah salah satu azam pd thn ini. Dgn ilmu yg x seberapa aku tanamkn tekad semoga bby Zarif dpt bf sepenuhnya.
Nak dijadikan cerita, aku mulakn sesi pam pada awal bln januari coz aku akan mula kije awal Feb.... stok yg dpt agak bnyk. Tp disebabkn kurangnya ilmu, aku trpaksa buang separuh drpd EBM yg ada kerana melebihi 2 mngu. (freezer kt rumah 1 pntu) Ini lah silap ku kerana tidak meneroka ilmu brkaitan bf trlebih dahulu. Menangis jugalah bila tgk stok EBM Zarif di buang penuh sinki. Setelah brbincang dgn en hubby, dia beli kn freeze yg besar, 2 pintu...utk df, kena penuhkan yg ni dlu laaa....hehehe....Lega sgt2, at least stok ni blh tahan 3 bln. Alhamdulillah, aku sudah mula mengumpul stok EBM utk Zarif. Sehari pam kt pej blh laa at least 13 - 15oz.....bersyukur sgt2....

ini lah stok EBM-penuh.

ini lah stok yg trpaksa dibuang (rupa2nya freeze 1 pntu tahan utk 2 mngu shj)
Alhamdulillah, sesi pump sehari di pej


Zarif Imran - semoga impian menyusukan mu sehingga 2 thn trcapai
 
Berdoa agar dpt bf bby Zarif smpi 2 thn....

2 comments:

hah said...

Hmm sayangnya susu yg kena buang tu.

Semoga terus semangat!

wani johari said...

hah,
tq....mmg sayang kan...kena lbh brsemangat nk kumpul stok br...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...