Mereka Yang Ku Sayang

Monday 28 February 2011

Cita-cita

Kali ni aku nk brkongsi psl cita-cita. Actually, bkn cita2 aku, tp cita2 si abg Irfan. Walaupun dia x tau apa maksud sbnr cita2 tp bila aku brtanya psl cita2 @ bila besar nk jd apa, seronok berkongsi cerita dgn nya. Yang kelakarnya, bila aku tnye cita2 abg irfan apa, dia tnye cita2 tu nak wat pe...hehehe..akhirnya, beberapa cerita psl cita2, dia ckp nk jd pilot lah... kisah aku dan dia bila brcerita

aku: abg efan bila besar nanti nk jd apa?
dia : jadi polis blh x?
aku: kenapa?
dia : blh tangkap penjahat.
aku: ermmm...abg efan x yah jd polis / askar lah.
dia : nape?
aku: abg efan alah pada ubat yg nk kena amik bila jd askar nt.
       (actually dia G6PD, so mmg x blh ubat antimalaria)
dia :ok.
aku: abg efan jd lah doktor ke, engineer ke, pilot ke.
dia : doktor tu yg pakai bj putih, bg ubat kalau kita demam tu ye umi.
aku: ya sayang.
dia :lagi,...nak jadi apa.....yg umi sebut td...
aku:engineer...jurutera.
dia :ye lah, dia kije apa umi?
aku: dia lukis rumah, pas tu dia bg org buat rumah tu....(actually aku pn x tau  nk terangkn cm ner..huhuhu)
dia:owh...yg lg satu umi.
aku: pilot.
dia : ye la, dia kije apa?
aku:dia bw kapal terbang. nt tmpt kita nk g x der jalan,  yg jauh, kena naik kapal terbang.
dia :ok lah, abg irfan nk jd pilot lah...
aku:ok, nt abg efan bljr rajin2, nt besar blh jd pilot.
       (dlm hati, huhuhu..blh ke nk jd pilot, skrng ni bila dgr kapal terbang @ tgk kapal terbang, x cukup tmpt nk mnyorok, trketar2 takut...huhuhu)


Beberapa hari selepas tu,aku cuba usik dia psl kapal terbang.

aku: abg efan nak x nt balik kg, kita balik naik kapal terbang.
dia : x nak lah umi. abg efan takut.
aku: aik, takut. cm ner nk jd pilot kalu takut naik kapal terbang.
dia : nt bila abg efan besar, abg efan x takut la. skrng ni abg efan br 5 thn,   kecik lg.
aku:hehehehe....pandai, ayat cover line....

Abg Irafn, pagi2 sblm g sekolah.

 ***Belajar rajin2 ye sayang.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...