Mereka Yang Ku Sayang

Thursday, 29 September 2011

Macam - macam Hal....

Hampir 2 minggu tiada cerita baru.... memang agak kelam kabut or macam2 perkara plak yang berlaku....

Selasa lepas (20/9/2011) en hubby dapat panggilan dari kampung dengan berita mak saudara tenat..tapi berita yang diterima pun tak pasti sangat macam mana cuma en hubby tel cakap 'Muda (abg ipar) cakap mok nik sakit, kalau nak balik pun dah boleh balik..' kami masa tu trfikirkan kerja yang masing2 banyak tu ulang tanya nak balik ke tak... akhirnya kami decide nak tunggu dulu, nanti telefon mereka kt kampung dalam setengah jam lagi... masing2 ada kerja yg nak kena setlekan dlu... tak sampai setengah jam, dia org tel mok nik dah kembali ke rahmatullah,..inalillah, al fatihah... tengah hari tu jugak lah kami bersiap2 balik kampung..tunggu anak buah dari upsi sampai kl terus bertolak balik.... sampai dekat2 pukul 10 malam..

Sempatlah kenduri 3 hari, bertolak balik ke kl semula pukul 5 pagi pada 23hb tu (jumaat) coz malamnya abg irfan ada konsert & malam pregraduation.... sampai kl lebih kurang pukul 2 petang. Malamnya ke konsert Tadika Intelek...

Keesokan, dua2 si abang & adik demam + batuk + selsema..bawa diaorang ke klinik..masing2 dapat 5 jenis ubat,.... tak ke mana2 melayan dua2 yang demam....

Isnin, masih lagi bercuti kerana zarif demam teruk, malamnya tak boleh tidor sampai ke pagi... tengahharinya demam zarif masih on off..sampai suhu 39.3'c... abg irfan sudah mula bersekolah hari tu...

Selasa, dah mula kerja..zarif menangis bila dihantar ke rumah bbysttr... dalam keadaan yang tak sihat mula lah dia cepat merenggek..hati pun naik risau nak tinggalkan dia..tapi apa nak dibuat.. sudah tuntutan tugas.. tak boleh cuti lama2.. hari tu jugak ada jamuan raya di pejabat.. bz sepanjang hari...

Rabu, barulah boleh memulakan kerja yang menimbun giller ni... semak2 cuti..aduyai tinggal 2 hari jer utk tahun 2011.... tak boleh la cuti2 malaysia....

Hari ni, pun suasana kelam kabut..ada pegawai dari KWAP (kumpulan wang amanah diperbadankan) datang melawat di pejabatku.... kerja pun menimbun... panggilan kursus (perak) pun terpaksa ditolak lantaran zarif tak sihat dan risau nak tinggalkan dia dirumah bbysttr....

Alahai bila la nak cukup kursus ku bagi tahun 2011 ni..baru 1 hari..lagi 6 hari....



abg irfan wth memey dgn pakaian show memasing

3 comments:

umialya said...

susahnya hati jk anak2 sakit, mg cepat sembuh ye

ajumohit said...

Al fatihah buat Mak saudara husb, alahai siannya zarif n irfan demam ye, tp alhamdulillah la dh beransur kebah ye, budak2 nk mbesar mmg gitu...;)

wani johari said...

umialya:tq,..begitulah anak2 nk membesar mcm2.....
aju:tq....lega skit dah semakin ok diaorg...masih brcuti lg ke...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...