Mereka Yang Ku Sayang

Friday, 9 September 2011

Abg Irfan dah hilang 'pagar' satu.....

Semalam selepas makan apam balik yg en hubby beli kat pasar malam, abg irfan mengadu giginya goyang.Bila ku tengok giginya yang goyang & nyaris2 tercabut, seriau plak..mmg rasa gerun plak nak tolong cabutkan. En hubby pun sama, dia siap cakap biar je nanti tercabut sendiri. Bising abg irfan minta suruh cabutkan. sambil2 tu meleleh gak la coz takut giginya hilang & x tumbuh lagi... hehehe kelakar bila tgk. Kebetulan k mira ( ibu kawan abg irfan) ada kat umah, dia kerja kat klinik so dia yg tolong tengokkan. Dia suruh abg irfan goyang2 guna lidah.... nanti jatuhlah...

Rasa pelik gak la, baru 5 tahun gigi dah goyang & tercabut sedangkan gigi elok lagi. Mungkin dah masanya gigi susu abg irfan jatuh.

Selepas mandi & gosok gigi, abg irfan duk bising sampai meleleh2 air mata suruh ku cabut..alahai nak, mak kau ni penakut + seriau bila tengok....

Masa ku kusyuk duk tengok citer korea 8tv, tiba2 abg irfan cakap 'ummi, dah tercabut'... sambil bagi giginya tu pada ku. Ku ambil & suruh dia berkumur coz keluar darah dari gusi... bila tengok2 alahai keciknya gigi abg irfan, sebesar kuku anak jari jer..malah kecik lagi ku rasa....

Ermm,...sib baik abg irfan ok jer, tak nangis... kalu tak, mak dia yg takut2...


inilah rupa gigi abg irfan yg tercabut

abg irfan dah hilang pagar...he3

muka budak hilang gigi

lidah asyik terkeluar jer...gosok2 kt tmpt gigi yg trcabut tu

ini budak sudah hilang gigi..kontrol hensem..



kawan2 ada pengalaman anak2 trcabut/hilang gigi tak? Cam ner nak handle gigi tu?...simpan or buang if buang ada petua apa2 x?

2 comments:

ajumohit said...

Kebetulan Gigi najwa (6 tahun) jugak goyang skit lg nk tcabut, tp Gigi barunya dh tumbuh wani, mmg nmpk x cantik, nk cabut Gigi susu tp takut mcm wani hihi

Huda said...

terkenang zaman kanak2 dulu gitu gak :) hehehe rongak di depan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...