Mereka Yang Ku Sayang

Monday, 8 August 2011

Pengalaman Berpuasa Sambil Menyusu....

Hari ni sudah hari ke 8 berpuasa.... sekejap jer masa berlalu.. tahun ni adalah tahun pertama ku berpuasa sambil menyusu bby zarif... jika abg irfan dulu, ku sudah campur dengan FM... 5 hari berpuasa, ditempat kerja ku pump sekali jer..macam tak larat jer..hu3.... petang baru jumpa si kecik tu.. selepas siapkan menu berbuka sesimple - simplenya...(kadang2 beli nasi bungkus jer) barulah sikecik menempel....

Hari sabtu & ahad full day bersama sikecik.... malam sabtu tu ku terlajak tak sempat bersahur..dengan en hubby sekali tidak sempat bersahur...gara2 bangun pukul 4 pagi dan tidur balik.... pagi sabtu tu cam biasalah, fully BF si kecik...ermm...belum pukul 11 ku dah rasa lemah semacam jer..penat jugak laaa... dalam hati asyik duk telek jam jer..bilala nak petang ni..hehehe....

Betullah, bermacam - macam petua yang dikongsi oleh kawan2 yang fully bf ni..ku saja yang ambil mudah.. tak take serius perkara ni... bila 1st day seharian bersama si kecik dah mula lembik  semacam.. tapi alhamdulillah, ku masih lagi dapat meneruskan puasa kepenghujung harinya.. sempat masak2 lagi... esoknya, waktu sahur ku minum air masak banyk2.... hasilnya x der la sampai penat & lembik....

pengalaman yang berharga dan manis berpuasa tahun ni.... jangan jadikan alasan berpuasa untuk tidak menyusukan bayi anda.....

ermm...tak sabar nak tengok bby zarif pakai baju melayu...bajunya sudah siap dijahit....

3 comments:

ajumohit said...

Alhamdulillah masih dpt btahan ye wani... Moga2 usaha utk menyusukan zarif dipermudahkan

Huda said...

alhamdulillah. huda smpi ptg tu mmg dh lembik selalunye..tp kuatkan juga semangat :)

wani johari said...

aju & huda: alhamdulillah...syukur sgt2... pengalaman berharga, sweet memories... huda lagila, sepanjang hari dgn lukman kan.... hu3... kuatkan semangat ye huda... Insyaallah, dipermudahkan oleh Nya...amin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...